نوشته شده توسط : sara

دسترسی به آب سالم و بهداشتی یکی از اساسی ترین حقوق هر انسان میباشد. محدودیت منابع آب موجود در جهان این اجازه را به بشر نمیدهد تا این مایه حیات به آسانی از دست رود. آب بعد از استفاده، فاضلاب نامیده میشود و استفاده دوباره از آن میتواند یک راهکار برای صرفه جویی در مصرف آب باشد. آب پس از یک بار استفاده کیفیت خود را از دست میدهد. برای انسان و محیط زیست بازیابی پساب و فاضلاب بسیار مهم میباشد. این امر با استفاده از تصفیه امکان پذیر میباشد. امروزه تصفیه آب با روشهای شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی در تصفیه خانهها انجام میگردد. آزمایشهای کیفیت آب نشان میدهد فرآیند تصفیه آب در تصفیه خانههای شهری به طور قطعی نمیتواند املاح و سختی آب را از بین ببرد.

املاح موجود در آب اگر از حد مشخصی فراتر روند موجب مشکلات کلیوی در انسان میگردند. در منزل میتوان این املاح را به صفر رساند. برای این کار، خرید دستگاه تصفیه آب استاندارد و استفاده از بهترین قطعات و لوازم جانبی آن مانند شیر خروجی تصفیه آب، میتواند نقشی موثر در دسترسی به بالاترین کیفیت آب آشامیدنی و سلامتی اعضای خانواده داشته باشد. انواع شیر برداشت در ادامه شرح داده خواهند شد.

 

انواع دستگاه تصفیه آب

 

دستگاههای تصفیه آب بسته به حجم مخزن آب تصفیه شده و نوع مکانیسم آن برای تصفیه آب، انواع مختلفی دارند. از جمله آنها، دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای اسمز معکوس، قلیایی کننده آب، مینرال یا همان سنگ های مواد معدنی (Mineral) ، یووی استریلیزر کننده آب (UV) میباشد که برندهای سی سی کا (CCK) و سافت واتر (Soft Water) و آکواپرو AQUA PRO از بهترین برند دستگاه های تصفیه آب خانگی میباشند. قطعات دستگاه تصفیه آب به نوع کارکرد آن بستگی دارد اما قطعاتی مانند پست فیلتر کربن و فیلتر ممبران و پمپ و شیر برداشت آب تصفیه شده از دستگاه تصفیه کننده آب از بخشهای رایج و مهم هر دستگاهی میباشند.

 

انواع شیر برداشت دستگاه تصفیه آب

 

از مهمترین قطعات جانبی دستگاه تصفیه آب، شیر برداشت میباشد که معمولا ظریف و کوچک طراحی میگردد. این شیر به طور مستقیم به یک سه راهی که در قسمت خروجی دستگاه تعبیه شده است، متصل میشود. شیر خروجی تصفیه آب به نوبه خود میتواند حالت زیبا و شیکی به آشپزخانه بدهد. شیر خروجی تصفیه آب ممکن است کنار سینک و در مجاورت شیر ظرفشویی قرار گیرد و یا بسته به طراحی آن، در دیوار همراه با یک پایه نصب گردد. ظاهر و کیفیت این شیر بسیار مهم میباشد.

انواع دستگاه تصفیه آب

هر چقدر دستگاه تصفیه آب را با کیفیت بالا در اختیار قرار بدهد، شیر خروجی نقش مهمی در تحویل آب به متقاضی دارد. حذف مواد آلاینده، با استفاده از یک شیر خروجی خوب حاصل میگردد. از اینرو جنس بدنه آن باید از مواد خوبی مانند استیل درجه یک ساخته شده باشد. شیر برداشت افزون بر شکل و ظاهری که دارد، نباید در ساخت بدنه آن، از آلیاژ خطرناکی مانند سرب، که به بدن زیان وارد میکند و سرطان زا است، استفاده شده باشد. آلیاژهای بی خطری مانند کروم که برای بدن انسان ضرر آنچنانی ندارند، میتوانند گزینه مناسبی برای جنس بدنه شیرهای تصفیه باشند. همچنین یکی از راههای تشخیص شیر برداشت با کیفیت وزن آن میباشد که هر چه سنگینتر باشد، کیفیت شیر بالاتر میباشد.
مغزی شیر برداشت در وهله اول نباید به راحتی موجب نشت آب گردد که اگر این اتفاق رخ دهد باید کل مغزی عوض گردد و با تعویض واشر مشکل حل نمیشود.

 

چنانچه فیلتر تصفیه آب به موقع تعویض نگردد نشت رخ میدهد، زیرا اگر فیلتر ممبران درست کار نکند و آب سختی بالا و املاح زیادی داشته باشد، به مرور زمان رسوبات و جرم ایجاد شده موجب از کار افتادن مغزی میشوند. برخی از شیرهای تصفیه آب قابلیت تعمیر ندارند و پس از خرابی باید کل شیر را عوض نمود. مغزی شامل یک فلز است که درون آن، دو سرامیک قرار گرفته است. همان طور که میدانید جنس سرامیک فقط با آب تصفیه شده عملکرد خوبی خواهد داشت. بنابراین فیلتر دستگاه تصفیه باید در زمان مناسب عوض شود.

 

مغزی شیر برداشت

 

انواع شیر برداشت فانتزی، بسته به شکل، جنس و فلکه کنترل جریان آب، متفاوت است و از نظر فلکه ای که با آن جریان آب را کنترل میکند طرحهای مختلفی دارد. از جمله طرحهای آن، شیر برداشت اهرمی و شیر برداشت ستارهای میباشند که در ادامه به آن دو پرداخته میشود. کیفیت مغزی شیر برداشت تصفیه آب هم در کیفیت ان بسیار تاثیرگذار می باشد.

 

شیر برداشت اهرمی

 

شیر اهرمی در مقایسه با انواع دیگر شیرها، طراحی و عملکرد بهتری دارد. در این گونه شیرها، از یک فلکه به شکل اهرم به عنوان تنظیم کنندهی جریان آب استفاده میشود. هنگام خرید باید علاوه بر ظاهر آن، به موادی که در بدنه آن به کار رفته است بسیار دقت نمود. جنس آن باید از موادی باشد که در برابر زنگ زدگی بیشترین مقاومت را داشته باشد و آلیاژی که در ساختار آن به کار رفته است، آلاینده را وارد آب نسازد. همچنین نصب آن آسان باشد. رنگی که برای شیر استفاده میشود حتی الامکان پودری الکترواستاتیک باشد تا مقاومت و عمر طولانی داشته باشد.

 

شیر اهرمی دستگاه تصفیه آب خانگی

 

شیر برداشت ستاره ای

 

شیر برداشت ستارهای رایجترین شیر به کار رفته در سیستم تصفیه آب میباشد. این شیر شامل یک فلکه چرخان برای کم و زیاد کردن جریان آب میباشد. همانند شیر برداشت اهرمی در انتخاب آن به مواردی مانند ظاهر و جنس بدنه دقت نمود. همچنین قابلیت نصب آسان روی سینک هم باید در نظر گرفته شود. این نوع شیر برداشت دارای فلکه کنترل آب ستارهای شکل میباشد که از نظر ظاهری شکلی زیبا و شیک دارد. هنگام از کار افتادن مغزی به راحتی میتوان آن را تعویض نمود. استانداردهای جدیدی امروزه برای شیر برداشت ارائه شده است. این استاندارد شامل به کار رفتن یک روزنه برای سامانه تخلیه آب اضافی و فاضلاب در سیستم اسمز معکوس می باشد.

قیمت شیر خروجی دستگاه تصفیه آب

امروزه در بازار انواع مختلفی از دستگاههای تصفیه آب و وسایل جانبی آن موجود میباشد. اگر به دنبال یک شیر خروجی مناسب میگردید باید پارامترهای مختلفی را در نظر داشته باشید. قیمت شیر خروجی تصفیه آب بستگی به پارامترهایی مثل جنس تنه، نوع رنگ، جنس دسته و نوع پوشش آن بستگی دارد. آلیاژ مورد استفاده در ساخت آن باید استاندارد باشد. به عنوان مثال شیرهایی که در بدنه آنها از استیل ضد زنگ استفاده میشوند نسبت به آلیاژهای دیگری مانند برنج و سرب، کیفیت و قیمت بالاتری دارند. هنگامی که همهی فاکتورهای یاد شده از کیفیت خوبی بهرهمند باشند، به دنبال آن کیفیت آب تصفیه شده بالاتر خواهد بود. از جمله فاکتورهای دیگری که میتوانند بر قیمت شیر خروجی تاثیرگذار باشند، خدماتی مانند سرویسدهی، نصب رایگان و خدمات پس از فروش میباشند.

 


:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه آب ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sara

همانطور که می دانید دو سوم از بدن انسان را آب تشکیل می دهد. برای همین، سلامتی انسان وابسته به مصرف آب سالم است. توصیه می شود که هر فرد در طول روز به مقدار کافی آب بنوشد تا بدین ترتیب بدن خود را هیدراته نگه دارد. هر اندازه آب با کیفیت تر، خاص تر و سالم تر باشد، تاثیر بهتری بر روی عملکرد اندام های مختلف بدن و افزایش سلامتی خواهد داشت. اما آب لوله کشی به طور کامل تصفیه نمی شود و مقداری ناخالصی و املاح مضر در آن وجود دارد. بنابراین لازم است تا برای آن چاره ای بیندیشیم. بهترین راه برای برخورداری از آب سالم، استفاده از دستگاه تصفیه آب است. این دستگاه که در مدل های مختلفی تولید می شود می تواند آبی خالص، بهداشتی و گوارا برای شما فراهم نماید.

عملکرد دستگاه تصفیه آب به این صورت است که آب لوله کشی از یک طرف وارد این دستگاه می شود و با عبور از فیلترهای مختلف، ناخالصی ها و املاح مضر آن جدا شده و آب سالم از شیر نازل آن خارج می گردد. اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد عملکرد دستگاه تصفیه آب بدست آورید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

دستگاه تصفیه آب چیست؟

 

به طور کلی به فرایندها یا سیستم هایی که برای جداسازی آلودگی و ذرات معلق از آب استفاده می شود، تصفیه آب گویند. در واقع تصفیه آب یعنی فرایندی که بتواند باکتری ها، گل و لای، کلر و املاح مضر در آب را حذف نماید. یک سیستم تصفیه آب معمولا شامل یک سری فیلتر است که هر کدام کارکرد مشخصی دارند. عملکرد دستگاه تصفیه آب به گونه ای است که می تواند در ابعاد صنعتی و در اندازه یک تصفیه خانه شهری ساخته شود یا یک دستگاه تصفیه آب خانگی باشد. عملکرد دستگاه تصفیه آب در هر دوی این سیستم ها مشابه است اما دستگاه تصفیه آب خانگی دقت و راندمان بیشتری دارد.

بنابراین دستگاه تصفیه آب، سیستمی است که از یک سری فیلتر مخصوص تشکیل شده که هر کدام از این فیلترها وظیفه جداسازی و از بین بردن بخشی از ذرات و آلودگی های موجود در آب را دارند. آب خروجی ایت دستگاه، کیفیت بالایی دارد و کاملا سالم و بهداشتی است.

فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند شامل فیلترهایی چون فیلتر پروپیلن، فیلتر کربن پودری، فیلتر ممبران، فیلتر کربن اکتیو، فیلتر اشعه ماورا بنفش، فیلتر سرامیکی و … باشد. همچنین عملکرد دستگاه تصفیه آب می تواند شامل فرایندهایی مانند تقطیر، اسمز معکوس یا فرایندهای دیگر که به منظور جداسازی املاح و آلودگی های آب استفاده می گردد، باشد.

 

کاربرد دستگاه تصفیه آب

 

نیاز به سالم سازی آب در بخش های گوناگون مشاهده می شود. همانقدر که آب آشامیدنی سالم برای انسان ضروری است، در بخش هایی مانند کشاورزی، دامپروری، پرورش آبزیان و … نیز به آبی نیاز داریم که موجب آلودگی محصولات نشوند. زیرا این محصولات به مصرف انسان می رسد و اگر آلوده باشد موجب بروز انواع بیماری ها در بدن انسان می گردد. در صنایع مختلف، آب استفاده می شود و تصفیه آن جهت دستیابی به آبی که برای آن بخش مناسب باشد، امری ضروری است.

نحوه استفاده و کاربرد دستگاه تصفیه آب به گونه ای است که برای اوقات فراغت و تفریح انسان ها نیز بسیار حیاتی است. اگر آب استخرها و پارک های آبی تصفیه نشود، می تواند موجب انتقال انواع بیماری های پوستی و غیره به افراد گردد. بنابراین تصفیه آب یک علم است که به بهبود کیفیت زندگی انسان و بالا بردن سطح بهداشت و سلامتی او کمک می نماید.

همانطور که گفتیم عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی برای جداسازی و از بین بردن آلودگی ها و املاح زیان آور محلول در آب است. در ادامه کاربرد تصفیه آب را به شکلی دقیق تری بررسی می کنیم.

عملکرد دستگاه تصفیه آب در جداسازی ذرات معلق و گل و لای

ممکن است همراه آبی که به صورت لوله کشی به خانه ها هدایت می شود، ذرات ریز و گل و لای باشد. عملکرد دستگاه تصفیه آب به گونه ای است که می تواند با استفاده از فیلترهای های خود این ذرات را از آب جدا کند. معمولا فیلترهایی که در مرحله اول تصفیه آب قرار می گیرند، این کار انجام می دهند و مانع از عبور ذرات فیزیکی معلق بزرگتر از ۵ میکرون می شوند.

عملکرد دستگاه تصفیه آب در جذب آلاینده های دارای طعم و بو

هنگامی که آب از فیلتر ۵ میکرون عبور کرد و گل و لای و ذرات معلق آن جدا شد، اکنون نوبت به جذب آلاینده هایی است که دارای طعم و بو هستند. این آلاینده های آب اندازه ای کوچکتر از ۵ میکرون دارند و توانسته اند از منافذ فیلتر اول عبور کرده اند. عملکرد دستگاه تصفیه آب در این مرحله این است که به وسیله فیلتر کربن، آلاینده ها را جذب کنند. آلودگی هایی مثل کلر در این مرحله گرفتار شبکه کربن می شود و در شکاف های آن به دام می افتد. جذب آلاینده های دارای طعم و بو، کیفیت آب را بالا می برد.

 

عملکرد دستگاه تصفیه آب در تبادل یون

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه تصفیه آب جدا کردن املاح مضر از آب است که به روش تبادل یونی انجام می گردد. در این روش یون هایی مثل سدیم و هیدروژن جایگزین یون هایی چون کلسیم و منیزیم می شوند. روش تبادل یونی باعث می گردد که رسوب آهکی کاهش یابد، املاح سخت آب جدا شوند و بتوان آب را در دماهای زیاد درون دستگاه های مانند قهوه ساز نگهداری کرد، بدون اینکه آسیبی به دستگاه وارد شود.

 

عملکرد دستگاه تصفیه آب در دفع ناخالصی های بسیار کوچک

دیگر عملکرد دستگاه تصفیه آب این است که می تواند جامدات فوق العاده ریز را که اندازه ای در حد 0.0001 میکرون دارند، دفع نماید و خلوص آب را تا ۹۹.۹ درصد بالا ببرد. این کار به وسیله یک غشا نیمه تراوا انجام می گردد. روشی که برای این کار استفاده می شود، اسمز معکوس نام دارد که در قسمت بعد درباره آن بطور کامل توضیح می دهیم. ذراتی که در این مرحله از آب جدا می شوند از طریق مسیر فاضلاب به خارج از دستگاه هدایت می گردند.

 

اسمز معکوس در تصفیه آب

اگر بخواهیم اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه آب و درک بهتری از اسمز معکوس داشته باشیم، بهتر است قبل از آن با پدیده اسمز آشنا شویم. یکی از پدیده های طبیعی که به شکل های مختلف در طبیعت رخ می دهد، اسمز است. نمونه این پدیده، جذب آب از خاک به وسیله ریشه های درخت می باشد یا هنگامی که آب بدن توسط کلیه ها از خون جذب می شود. اگر یک محلول با شوری کم را با یک غشا نیمه تراوا از یک محلول با شوری زیاد جدا کنیم، محلول با شوری کم از طریق غشا، شروع به حرکت به سمت محلول با شوری زیاد می کند تا زمانی که شوری هر دو طرف یکسان شود. به این پدیده اسمز می گویند.

فیلتر ممبران تصفیه آب

اسمز معکوس چیست؟ این پدیده رفتاری عکس اسمز دارد و چون به صورت طبیعی این اتفاق نمی افتد، باید با اعمال فشار این کار را انجام داد. بدین ترتیب، مولکول های آب از غشا عبور می کنند اما موادی مانند باکتری ها، مواد آلی، نمک های محلول و … اجازه عبور ندارند. بنابراین می توان کوچکترین ذرات را نیز از آب جدا کرد و خلوص آن را تا حد زیادی افزایش داد.

 

استفاده از اسمز معکوس در دستگاه تصفیه آب خانگی

 

بخش های مختلف اسمز معکوس چیست؟ در عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی، اسمز معکوس شامل سه بخش اصلی است:

  • ۱- فیلتر ممبران (غشا نیمه تراوا)
  • ۲- پمپ آب برای ایجاد فشار
  • ۳- مسیر تخلیه پساب یا خروجی فاضلاب

 

مرحله اسمز معکوس در بررسی دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا در مرحله چهارم و پس از عبور آب از فیلترهای پروپیلن و فیلترهای کربن انجام می شود. در این مرحله آبی که ذرات معلق و گل و لای آن جدا شده و بو و طعم ناخوشایند آن نیز از بین رفته، وارد فیلتر ممبران می گردد. این فیلتر از جنس غشا نیمه تراوا است. همانگونه که اشاره کردیم پدیده اسمز معکوسی به صورت طبیعی اتفاق نمی افتد و برای انجام آن نیاز به فشار آب است. فیلتر ممبران به دور یک لوله پیچیده شده است و به همین دلیل تشکیل یک غشای چند لایه می دهد. در ادامه عملکرد دستگاه تصفیه آب، فشار پمپ باعث می شود تا مولکول های آب از غشا عبور کنند و ناخالصی ها در طرف دیگر آن باقی بمانند. آب تصفیه شده به سمت خروجی فیلتر هدایت می گردد و وارد مخزن آب می شود. ناخالصی های باقی مانده نیز از سمت دریچه پساب خارج می گردند زیرا فیلتر ممبران نمی تواند آن ها را به خود جذب کند.

اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه آب داشته باشید باید گفت بکارگیری پمپ در سیستم اسمز معکوس لازم است زیرا مولکول های آب باید از منافذی به کوچکی 0.0001 میکرون عبور کنند. همچنین تعبیه خروجی پساب نیز در این مرحله از عملکرد دستگاه تصفیه آب ضروری است زیرا این امر مانع رسوب ناخالصی ها در فیلتر ممبران می شود و عمر آن را افزایش می دهد. حتما از باز بودن خروجی پساب اطمینان حاصل کنید زیرا افزایش آلاینده ها در فیلتر ممبران می تواند به غشا نیمه تراوا آسیب برساند و فرایند تصفیه آب به صورت ناقص انجام شود.

 

مقدار پسابی که از فیلتر ممبران خارج می گردد با توجه به عملکرد دستگاه تصفیه آب، متفاوت است. اما نسبت معمول آن، یک به سه می باشد یعنی یک واحد پساب همراه با ناخالصی و سه واحد آب خالص. البته از پساب ناخالص را می توان برای آبیاری باغچه و گلها یا شستشوی حیاط و ماشین استفاده کرد. به همین منظور پیشنهاد می شود تا خروجی پساب را در یک مخزن ذخیره نموده و از آن برای مصارف غیر آشامیدنی و غیر خوراکی استفاده نمایید. در مسیر خروجی پساب دستگاه تصفیه آب یک محدود کننده جریان نیز قرار دارد. این محدود کننده موجب می گردد تا بیشینه خروجی فاضلاب حدود نیم لیتر در دقیقه باشد. البته وقتی پمپ دستگاه روشن می شود، خروجی پساب نیز جاری می گردد.

عملکرد دستگاه تصفیه آب به گونه ای است که صد در صد ویروس ها و باکتری ها به وسیله اسمز معکوس از بین می روند و ۹۰ تا ۹۸ درصد املاح مضر آب جداسازی می شوند. بنابراین آب خروجی فیلتر ممبران کیفیت بسیار بالایی دارد و از هر لحاظ بهداشتی و سالم است. تغییر میزان آلاینده ها، کیفیت شیمیایی آب ورودی به فیلتر ممبران، درجه حرارت و فشار آب ورودی می تواند بر میزان واقعی حذف آلاینده ها در مرحله اسمز معکوس تاثیر بگذارد.

هنگامی که فیلتر ممبران، آهن و منگنز آب را جداسازی می کند، این مواد ممکن است روی غشای فیلتر رسوب کرده و از عمر آن بکاهند. پس توصیه می شود که منگنز و آهن موجود در آب به وسیله فیلترهای دیگر در مراحل قبل از اسمز معکوس حذف شوند تا جلوی آسیب به فیلتر ممبران گرفته شود. همچنین میزان نیتراتی که می تواند در مرحله اسمز معکوس از آب حذف شود به فشار آب ورودی، دمای آب و pH آن بستگی دارد.

 آشنایی با انواع فیلتر تصفیه آب

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

 

آشنایی با انواع فیلتر تصفیه آب می تواند در بررسی دستگاه تصفیه آب در هنگام خرید آن تاثیرگذار باشد. زیرا اگر ما در مورد انواع فیلتر تصفیه آب آگاهی کافی را داشته باشیم می توانیم بهترین و مناسبترین دستگاه تصفیه آب را برای خود انتخاب و خریداری کنیم. در این قسمت شما را با انواع فیلتر تصفیه آب آشنا خواهیم نمود.

 

فیلتر پروپیلن PP

از این فیلتر معمولا در مرحله اول عملکرد دستگاه تصفیه آب استفاده می شود و وظیفه آن جداسازی ذرات معلق و گل و لای است که اندازه ای بزرگتر از ۵ میکرون دارند. اکسید آهن، لجن، جلبک، شن، ماسه و سنگریزه ها در بافت فیلتر پروپیلن به دام می افتند و از آب جدا می شوند. به فیلتر پروپیلن، فیلتر الیافی نیز می گویند. همچنین به دلیل اینکه از این فیلتر در مرحله آغازین تصفیه آب استفاده می شود، آن را با نام فیلتر مرحله اول نیز می شناسند. مکانیزم و ساختمان فیلتر پروپیلن در عملکرد دستگاه تصفیه آب به گونه ای است که ذرات ریز در قسمت درونی و ذرات درشت تر در جداره بیرونی آن جذب می شوند. این فیلتر تاثیری بر روی آلاینده های شیمیایی آب ندارد و فقط آلاینده های فیزیکی و ذرات معلق در آب را به خود جذب می کند. عمر فیلتر الیافی کوتاه است و با توجه به نحوه استفاده از دستگاه تصفیه آب و میزان آلودگی آن باید هر ۳ تا ۶ ماه یکبار تعویض گردد.

 

فیلتر کربن پودری UDF

بهترین نوع کربنی که در این فیلتر استفاده می شود از پوست نارگیل بدست می آید. در عملکرد دستگاه تصفیه آب، فیلتر کربن پودری طعم و بوی نامطبوع آب را از بین می برد و موجب حذف بسیاری از باکتری های موجود در آب می گردد. به دلیل مقیاس بالای آبی که در تصفیه خانه های شهری وجود دارد، برای از بین بردن میکروب ها از کلر استفاده می شود اما این کلر می تواند برای بدن انسان مضر باشد و در بلند مدت به اندام های مختلف آسیب برساند. فیلتر کربن پودری این قابلیت را دارد تا کلر موجود در آب را از بین ببرد و آبی سالم فراهم نماید. علاوه بر پوست نارگیل برای ساخت این فیلتر از پوست گردو و بادام زمینی نیز استفاده می شود.

فیلتر کربن بلاک CTO

برای ساخت این فیلتر، همانند فیلتر کربن پودری از پوست نارگیل استفاده می کنند. فیلتر کربن بلاک فرمی به شکل استوانه یک تکه دارد و کربن آن از نوع اکتیو می باشد. منافذ ریزی که در بدنه این استوانه کربنی وجود دارد باعث می شود که آب از این سوراخ های ریز عبور کند و طعم و بوی نامطبوع آن از بین برود. همچنین در عملکرد دستگاه تصفیه آب، فیلتر کربن بلاک مانند فیلتر کربن پودری توانایی حذف کلر موجود در آب را دارد. زمان تعویض این فیلتر هر شش ماه تا یکسال یکبار است که بستگی به نحوه استفاده از دستگاه تصفیه آب و آلودگی آن دارد.

فیلتر ممبران MEMBRANE

اگر دستگاه تصفیه آب دارای فرایند اسمز معکوس باشد، از فیلتر ممبران در این فرایند استفاده می کنند. ساختمان فیلتر ممبران از غشا نیمه تراوا چند لایه درست شده که به دور یک لوله پیچیده شده است. فیلتر ممبران دارای منافذ بسیار ریز در حد 0.0001 میکرون می باشد. یعنی تنها مولکول های آب می توانند از منافذ آن عبور کنند و آلاینده ها اجازه عبور از آن را ندارند. در عملکرد دستگاه تصفیه آب، فیلتر ممبران می تواند مانع عبور انواع قارچ ها، ویروس ها، میکروب ها و باکتری های موجود در آب شود و سلامت آن را تضمین نماید. این فیلتر را باید هر یک تا دو سال یکبار تعویض نمود.

 

فیلتر پست کربن POST CARBON

نام دیگر این فیلتر، کربن خطی است که در مرحله پنجم عملکرد دستگاه تصفیه آب و پس از مرحله اسمز معکوس قرار می گیرد. آبی که از فیلتر ممبران خارج می شود به دلیل اینکه فشار کمی دارد به یک مخزن آب هدایت می گردد. در صورتی که برای مدتی از آب داخل مخزن استفاده نشود امکان دارد طعم و بوی آب نامطبوع گردد. به همین خاطر فیلتر پست کربن را پس از مخزن آب قرار می دهند تا هنگام عبور آب از این فیلتر در صورتی که طعم و بوی نامناسبی داشته باشد از بین برود. عمر این فیلتر طولانی است زیرا آبی که از آن عبور می کند، کاملا تصفیه شده است.

فیلتر مینرال MINERAL

این فیلتر کاربردی وظیفه دارد تا مواد معدنی مفید در آب را حفظ کند. در مراحل مختلف عملکرد دستگاه تصفیه آب، ممکن است همراه آلاینده ها و ذرات مضر محلول در آب، بخشی از مواد معدنی که برای بدن انسان مفید و ضروری است نیز حذف گردد. فیلتر مینرال قادر است تا این مواد معدنی را به آب بازگرداند و همچنین pH آب را تنظیم نماید. 

برای اطلاعات بیشتر به سایت پاکاب22 مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه آب ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()